Publicatiedatum: 18 september 2015
Reporter: Albert Hendriks - Friesland Holland Nieuwsdienst - www.friesnieuws.nl
‘Proef Friesland’, viertalig zakboekje met 225 adressen van makers van Friese streekproducten en boerderijwinkels
Eerste fles Frysk Landbier
met bierpul en boekje voor oud-gedeputeerde
Jannewietske de Vries
BOLSWARD (NL) – Het bureau voor toerisme Friesland Holland gaat meer hoogwaardige Friese producten inzetten om Friesland internationaal in beeld te brengen als Europa’s meest veelzijdige vakantiebestemming. De succesvolle samenwerking met e-bike producent Batavus voor de bevordering van het fietstoerisme in Friesland krijgt een zusje: Frysk Landbier. Het nieuwe in Elfstedenstad Bolsward traditioneel gebrouwen bier is verrijkt met een zakboekje over Friese streekproducten. Er zijn plannen voor meer vormen van joint-promotion.
Bedrijfsleider Ester Osinga van de Friese bierbrouwerij in Bolsward, waar Frysk Landbier wordt gebrouwen, overhandigde donderdag 17 september 2015 in de brouwerij de eerste fles met bierpul en mini-pocket over Friese streekproducten aan oud-gedeputeerde Jannewietske de Vries.
“Als bedankje,” zegt Friesland Holland-directeur Albert Hendriks. “De altijd enthousiaste, gedreven en door en door Fryske mevrouw De Vries heeft als Friese gedeputeerde voor o.a. toerisme en financiën van juni 2007 tot juni 2015 in hoge mate bijgedragen aan de toenemende internationale bekendheid van Friesland als unieke vakantiebestemming én als aanbieder van hoogwaardige en duurzame producten en diensten op recreatief gebied.”
“Met de overhandiging van de eerste fles Frysk Landbier met toebehoren bedanken we haar voor haar onophoudelijke inzet voor de bevordering van het toerisme in Friesland. Dank voor het bevaarbaar maken van heel Friesland voor pleziervaartuigen, het elektrisch varen, het te voet en per fiets verkennen van Friesland via nieuwe routes, de promotie van streekproducten en last-but-not-least het veroveren van de titel Leeuwarden European Capital of Culture 2018. Deze verworvenheden maken het voor Friese recreatie- en horecaondernemers mogelijk zich internationaal krachtiger te manifesteren en te voldoen aan de wens van de hedendaagse toerist om in korte tijd veel te beleven onder aangename omstandigheden.”